أسئلة متكررة

هل يمكن تغيير الصورة في بطاقة الهوية؟

نعم، يمكنك تغيير الصورة في بطاقة الهوية من خلال التقدم بطلب عبر أحد مراكز التسجيل التابعة للهيئة.

أكمل ولدي 15 سنة حديثاً، ما هي الفترة التي يجب خلالها تحديث بطاقة الهوية؟

لا بد من تحديث بطاقة الهوية خلال 30 يوماً من تاريخ إكمال الطفل عمر الـ 15 سنة. كما يتوجب عليه الحصول على موعد للتبصيم عند تقدمه بطلب تجديد لبطاقة الهوية.

لقد تزوجت منذ أشهر قليلة، هل يجب تغيير بطاقة الهوية؟

يتوجب استبدال بطاقة الهوية في حالة عقد قران صاحب بطاقة الهوية ما يؤدي إلى تغير الاسم الأخير للزوجة لدى بعض الجنسيات، أما إن لم يحدث أي تغيير، فإنه يتوجب زيارة أحد مركز تسجيل التابعة للهيئة واصطحاب الوثائق اللازمة لتحديث البيانات في بطاقة الهوية.

هل يمكنني تغيير تفاصيل موعد التبصيم ( التاريخ أو المكان أو التوقيت)؟

يمكن للمتعامل تغيير موعد أخذ البصمات مرة واحدة من خلال مركز الاتصال، حيث يتم اختيار الموعد الأول من جانب المتعامل عند تقديم طلب التسجيل من خلال مكتب الطباعة.

ماذا تعني حالة الطلب "ترانزيت"؟

عند ظهور كلمة "ترانزيت" في حالة الطلب، فإن ذلك يعني أنه تم تسليم البطاقة إلى بريد الإمارات وهي قيد الإجراء لاتمام عملية التسليم إلى مكتب البريد الذي سيتسلم المتعامل من خلاله البطاقة.

لقد استملت رسالة نصية لاستلام البطاقة من مكتب البريد ولكني فقدت الإيصال الخاص بالطلب، كيف يمكنني استلام البطاقة دون وصل الاستلام؟

يرجى زيارة مكتب البريد المبين في الرسالة النصية مع إثبات الشخصية، ولاستلام البطاقة يرجى إبراز الرسالة النصية مع إثبات الشخصية لموظف البريد.

كيف يمكنني معرفة موعد التقاط البصمة الخاص بي؟

بعد طباعة طلب التسجيل، ستتلقى رسالة نصية قصيرة خلال 48 ساعة توضح تفاصيل موعد البصمة، والتي ستكون موضحة في طلب التسجيل، كما يمكنكم التحقق من خلال خدمة "الاستعلام عن حالة الطلب" المتوفرة على الموقع الإلكتروني لهيئة الإمارات للهوية.

حالة الطلب "تم توصيل البطاقة إلى...." ولم يتم تحديد المكان. ماذا يعني ذلك؟

إن سبب تحديد فترة صلاحية بطاقة الهوية بخمس سنوات بالنسبة للمواطنين، يعود إلى أن صلاحية المادة الخام للبطاقة الذكية لا تتجاوز السنوات الخمس، كما أن العمر الافتراضي للشريحة الإلكترونية والشهادات الرقمية المخزنة فيها هو خمس سنوات، وسيبدأ إعتباراً من ديسمبر 2013 تطبيق فترة صلاحية تصل الى 10 سنوات اختيارياً للمواطنين.

I have lost my ID card abroad, now I am outside UAE, what shall I do?

Please report the loss of your emirates ID card immediately to the UAE embassy. Once you're back to the UAE, you need to visit the registration center ASAP to have an ID Number Certificate issued & then apply for a new ID card under 'Lost/stolen' via a typing center.

How do I know my biometrics appointment scheduled date?

You will receive an SMS within 48 hours from the application date and it will also be mentioned on the application document. You can also visit our website to view the appointment by using ID Card Status service.

Wrong information has been entered on the application or Typo errors, what shall I do in this case?

  • The application is under processing: You need to call our customer care team and report it to check the possibility of amending the application.
  • The ID already printed & received: you need to visit the registration center with a document approving the correct information, have an ID Number Certificate issued & then apply for ID replacement via the typing center.

I have lost my ID card abroad, now I am outside UAE, what shall I do?

Please report the loss of your emirates ID card immediately to the UAE embassy. Once you're back to the UAE, you need to visit the registration center ASAP to have an ID Number Certificate issued & then apply for a new ID card under 'Lost/stolen' via a typing center.

How do I know my biometrics appointment scheduled date?

You will receive an SMS within 48 hours from the application date and it will also be mentioned on the application document. You can also visit our website to view the appointment by using ID Card Status service.

Wrong information has been entered on the application or Typo errors, what shall I do in this case?

  • The application is under processing: You need to call our customer care team and report it to check the possibility of amending the application.
  • The ID already printed & received: you need to visit the registration center with a document approving the correct information, have an ID Number Certificate issued & then apply for ID replacement via the typing center.

I have lost my ID card abroad, now I am outside UAE, what shall I do?

Please report the loss of your emirates ID card immediately to the UAE embassy. Once you're back to the UAE, you need to visit the registration center ASAP to have an ID Number Certificate issued & then apply for a new ID card under 'Lost/stolen' via a typing center.

How do I know my biometrics appointment scheduled date?

You will receive an SMS within 48 hours from the application date and it will also be mentioned on the application document. You can also visit our website to view the appointment by using ID Card Status service.

Wrong information has been entered on the application or Typo errors, what shall I do in this case?

  • The application is under processing: You need to call our customer care team and report it to check the possibility of amending the application.
  • The ID already printed & received: you need to visit the registration center with a document approving the correct information, have an ID Number Certificate issued & then apply for ID replacement via the typing center.